oleh; Hisham Halim
 
1. Kes bunuh dan bakar Dato Sosilawati, peguam, pegawai bank dan driver. Kes ini adalah antara kes bunuh berprofil tinggi. Antara kes bunuh yang berprofil tinggi adalah  kes bunuh  kerat 14 - MONA FENDI, Kes bunuh dan bOoom Altantunya Sharibu.

2. Apa yang membezakan kes kali ini adalah tiada unsur POLITIK. Pembunuhan ini adalah bermotifkan perniagaan semata-mata. Tiada unsur politik, atau unsur perkauman.

3. Cerita ringkas. 
 
30hb Ogos- Kesemua mangsa dikesan hilang+wang tunai 4 Juta... 
6hb Sept- Laporan media secara officia+ nafikan wang tunai 4 juta. 
7hb- kereta mangsa dijumpai di dua lokasi berlainan.. 
8hb- beli kerepek+pegawai bank hubungi isteri bahawa tidak pulang selama 3 hari.. 
9hb-Media lapor kesemua mangsa disembunyi sebab masalah perniagaan..
10hb- Disyaki datuk terlibat+tahan 5 suspek
11hb- Polis sahkan dibunuh dan dibakar + remaja 19 tahun disyaki.

4. Click sini untuk komplikasi laporan berita

                                      sumber: yusufultraman

5. Kes didalangi seorang peguam berpangkat datuk-K.Pathmanaban. Sudah dikenalpasti.rupa-rupanya datuk tipu. Dah ada 7 tujuh kes yang dilaporkan ke atasnya. Dibunuh oleh pekerja-pekerjanya. Upah pakej bunuh dan bakar RM25000.00. 
 
6. Ringkasan cerita masalah perniagaan- Suspek utama K Pathmanaban bersama adiknya adalah putar alam punya orang. Jual tanah di Penang (batu feringgi) . Tipu geran tanah. Sebenarnya tanah tak wujud. dah ramai bussnismen dah kena tipu termasuk 2 wakil rakyat dan juga 1 bussnismen dari india(dah hilang ditempat yang sama sudah setahun) . Mengapa sosilwati kena bunuh.?? kerana DESAKAN. beliau  nak jual tanah yang dah dibeli dari suspek pada 2002 bertujuan untuk mengumpul aset untuk syarikat. Jadi, sosilawati telah mambawa peguam,pegawai bank untuk menguruskan penjualan. Suspek tiada pilihan. Mangajak mangsa ke ladang gadong milik suspek untuk urusan tersebut  kemudian diseksa-bunuh-bakar.

6. Dipukul dengan kayu kriket, ditikam sehingga mati. Sekssa dulu... Dilakukan oleh orang suruhan - Remaja berumur 19 tahun. Yang lain hanya memerhati. Dibakar atas zink+kayu api+petrol. Abu dibuang dalam sungai pachau. Ladang Gadong Banting Selangor.

7. Menunggu keputusan DNA selama seminggu. Polis sudah hentikan pencarian bukti.
 
AL-FATIHAH untuk keluarga mangsa
 
note: sebarang maklumat ini adalah berdasarkan laporan akhbar/berita serta analisis yang dibuat. Sekiranya berlaku percanggahan maklumat. Harap maaf..!!



Share

0 comments:

Post a Comment

Tauke

My photo
alor star, kedah, Malaysia
Hisham Halim a.k.a pkk hisham, merupakan salah seorang final year military student, bujang men, part time triathlate @ ironman. Sentiasa Happy Go Lucky. Berpegang teguh kepada prinsip "kita buat dia".

Time

increase traffic

Apa Nak Kata

Share |

BuZz Me

Visitor

Senarai Blog

.