oleh: Hisham Halim


JENAZAH Abd Jalil diusung ke kereta jenazah untuk dibawa pulang ke rumah isterinya, di Kampung Seri Repah, Tampin  untuk disemadikan.
JENAZAH Abd Jalil diusung ke kereta jenazah untuk dibawa pulang ke rumah isterinya, di Kampung Seri Repah, Tampin untuk disemadikan.
Kematian seorang lelaki di Tampin, menimbulkan kekecohan di bilik mayat Hospital Tampin di sini apabila isteri dan ibu bapanya menuntut supaya jenazahnya dikebumikan di kampung masing-masing. 


Ibu bapa Abd Jalil menuntut jenazah dibawa balik ke Melaka untuk dikebumikan dengan alasan anak mereka ketika sakit tinggal bersama mereka selama tiga bulan dan mereka yang menjaganya. Bagaimanapun, Sarimah Sharif, 40, yang mengambil suaminya dari kampung di Melaka kira-kira dua minggu lalu menuntut dikebumikan di sini kerana dia adalah isterinya. 


Ibu Abdul Jalil, akur terhadap keputusan itu dan menerima hakikat bahawa menantunya lebih berhak menguruskan pengebumian anak mereka. 

Bagi saya....keadaan ini berlaku...mungkin ader sebab dan musababnya...kita jgn cepat sgt menyalahkan satu2 pihak...cuba fikir sendiri....anak dengan ibu-bapa dibandingkan dengan isteri...ibu-bapa lagi berhak....mereka ini telah membesarkan kita ingat tu...kesimpulan kes ini sebenarnya...lebih kepada kurang persefahaman antara menantu dan mertua.Jd hindarkanlah perkara ini.... 

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Hospitalkecohisteri_mentuarebutmayat/Article/

Share

0 comments:

Post a Comment

Tauke

My photo
alor star, kedah, Malaysia
Hisham Halim a.k.a pkk hisham, merupakan salah seorang final year military student, bujang men, part time triathlate @ ironman. Sentiasa Happy Go Lucky. Berpegang teguh kepada prinsip "kita buat dia".

Time

increase traffic

Apa Nak Kata

Share |

BuZz Me

Visitor

Senarai Blog

.