Tangisan Tyson Di Masjid Nabawi

Mike Tyson di Masjid Nabawi ketika melakukan perjalanan dan Umrah 4 Julai 2010.

MADINAH- Walau tumbukan Mike Tyson sering menumbangkan peninju hebat, tapi hatinya luluh ketika bersimpuh di Masjid Nabawi di Madinah. Ia tidak mampu menahan air matanya yang bercucuran ketika masuk ke dalam Masjid Nabi.

Mike Tyson pertama kali menjejakkan kaki di Masjid Nabawi Madinah semenjak masuk Islam, ketika ia menjalani ibadah umrah, 4 Julai 2010. Ia mengaku mendapat pengalaman spiritual yang mendalam.

Entah apa yang bermain di fikirannya, mantan peninju heavyweight ini tidak mampu menahan tangis saat masuk ke dalam masjid yang dibina di zaman Nabi Muhammad SAW ini.

Dia berasa gembira mempunyai peminat yang mencintainya di Arab Saudi. Tapi, Ia berharap mereka dapat memberikannya waktu agar boleh untuk menikmati momen spiritual di Tanah Suci.

"Saya tidak mampu menahan air mata ketika mengetahui berada di salah satu taman syurga," ujarnya ketika mengunjungi Masjid Nabawi seperti dilaporkan arabnews.com.

Tyson tiba di Arab Saudi untuk kali pertama pada Jumaat 2 Julai 2010. Tyson memanfaatkan waktu untuk melakukan perjalanan dan ziarah ke tempat-tempat penting di Arab Saudi, dan tidak lupa melaksanakan solat di Masjid Nabawi.

Isnin (5/7) Tyson tinggal di hotel berhampiran Masjid Nabawi dan mendapat sambutan luar biasa dari peminatnya. Dia mendapat kawalan ketat saat melakukan solat Zuhur. Ia juga tidak henti-henti menceritakan pengalaman spiritual luar biasa dalam perjalanan ke Tanah Suci ini.

Tyson di dalam ihram untuk menunaikan umrah.

Tyson memeluk Islam ketika masih dalam penjara pada pertengahan 1990 kemudian berguru kepada ustaz di dalam penjara Indiana tersebut. Saat ini Tyson memiliki nama Islam Malik Abdul Aziz. Ia mengenakan pakaian ihram untuk melakukan umrah di Mekah.
http://pulakdah.blogspot.com/2010/07/tangisan-tyson-di-masjid-nabawi.html
Share

0 comments:

Post a Comment

Tauke

My photo
alor star, kedah, Malaysia
Hisham Halim a.k.a pkk hisham, merupakan salah seorang final year military student, bujang men, part time triathlate @ ironman. Sentiasa Happy Go Lucky. Berpegang teguh kepada prinsip "kita buat dia".

Time

increase traffic

Apa Nak Kata

Share |

BuZz Me

Visitor

Senarai Blog

.