oleh: Hisham Halim

Zaiton Ismail dan suaminya, Abdullah Mat Isa tidak dapat menahan kesedihan ketika membaca notis arahan mengosongkan rumah mereka yang dibina lebih seratus tahun di Kampung Pokok Asam, Jelutong, Pulau Pinang, semalam.
- UTUSAN/Zhafaran Nasib


"Kampung ini adalah antara perkampungan Melayu yang masih ada di bandar ini.

"Janganlah nanti tiada lagi kampung Melayu di George Town kerana semua mereka telah dihalau keluar dari pulau," katanya ketika ditemui di sini semalam.

Kelmarin, kira-kira 200 penduduk asal Kampung Jalan Pokok Asam diusir oleh pemaju.wakil rakyat di kawasan itu sendiri dilihat seolah-olah tidak endah dengan nasib yang menimpa mereka.

"Kami ada mengadu kepada Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi tetapi tidak mendapat sebarang reaksi daripadanya.


Ini lah akibatnya pabila pemilihan pemerintahan sesuatu negeri itu dilakukan sebagai percubaan..lihatlah bahananya pabila kita tersalah pilih..sebenarnya kaum cin tak kira lah parti apa..tujuan mereka hanyalah satu iaitu menjahanamkan bangsa melayu..bagi MCA..Gerakan mereka ni malu2 nak lakukan semua itu disebabkan Kerajaan pusat dibawah naungan Umno..tetapi pabila DAP berkuasa mereka ni senyap2 menyokong tindakan yang dilakukan oleh kaum mereka..tambahan pula melayu PAS dan PKR memang boleh diperbodohkan disebabkan dihati mereka punyai perasaan dengki terhadap sesama kaum melayu serta tamakkan kuasa dan kekayaan...Sebelum ini kononya puak melayu PAS dan PKR lah yang menjadi jaguh dan juara dalam memperjuangkan kepentingan bangsa melayu tetapi hakikat sebenar mereka cuma menjerit dan menyalak pabila sesuatu isu itu boleh dimainkan demi keuntungan politik mereka sahaja.

Sekarang ini mereka berpura-pura buta mata dan pekak telinga pabila keadaan yang sama dilakukan oleh puak yang mereka sokong..ini lah hakikat perjuangan sebenar melayu pas dan pkr.


Share

0 comments:

Post a Comment

Tauke

My photo
alor star, kedah, Malaysia
Hisham Halim a.k.a pkk hisham, merupakan salah seorang final year military student, bujang men, part time triathlate @ ironman. Sentiasa Happy Go Lucky. Berpegang teguh kepada prinsip "kita buat dia".

Time

increase traffic

Apa Nak Kata

Share |

BuZz Me

Visitor

Senarai Blog

.