1. Salah seorang pengusaha di china dan juga pemilik fabrik di negara tersebut mengaku punya ritual yang telah turun temurun untuk menjaga awet mudanya, iaitu mengamalkan "Healthy Soup". Hasilnya, lelaki berusia 65 tahun menjelaskan khasiat "Healthy Soup" ini menguatkan tenaga batin.  "Healthy Soup" adalah BAIKUT. Juru masak restoran menyatakan jenis makanan tersebut tidak mudah di dapat kerana bukan kategori ‘ready stock’. Ditambah pula makanan tersebut harus disajikan secara segar sahaja. Tetapi kalau berminat, mereka menyediakan ari-ari bayi (plasenta) yang dipercaya dapat meningkatkan ghairah seksual dan juga awet muda.



2. Janin tak bernyawa lebih kurang saiz seekor kucing. Harga "Healthy Soup" 475 USD atau setara dengan RM1710.00 kerana stok terhad. Sekiranya janin hampir lengkap tubuh badan mencapai harga 300 USD bersamaan RM1080.00 sahaja. Urusan bayi itu diserahkan ke restoran dalam keadaan hidup atau mati, tidak ada yang tahu.
 


3. Kadang-kadang pepatah orang melayu yang mengatakan "haruan makan anak" ada betulnya jugak. Lagi satu, kes-kes buang bayi yang semakin meningkat di negara ini dapat dikurangkan juga melalui kaedah Healthy Soup. (lawak jerr..!!) 



Fikir-fikirkanlah!!! Binatang pun tahu jaga anak!! Tau Sayang anak!!




http://jelajahunik.blogspot.com/2010/04/ritual-makan-bayi-di-china.htmlShare

0 comments:

Post a Comment

Tauke

My photo
alor star, kedah, Malaysia
Hisham Halim a.k.a pkk hisham, merupakan salah seorang final year military student, bujang men, part time triathlate @ ironman. Sentiasa Happy Go Lucky. Berpegang teguh kepada prinsip "kita buat dia".

Time

increase traffic

Apa Nak Kata

Share |

BuZz Me

Visitor

Senarai Blog

.