1. Pasca pemutaran film “2012” hampir diseluruh  dunia menimbulkan kecemasan bagi sesetengah orang akan bakal terjadi kiamat tahun 2012 nanti. Keinginan bagi setengah org untuk terus hidup telah membuat sebuah perusahaan AS, Vivos yang berpengkalan di California dimana sedang merencanakan sebuah projek yang menawarkan harapan hidup  dari apa yang bakal terjadi pada tahun 2012. 

2.Perusahaan tersebut akan membangunkn bunker bawah tanah komersial untuk orang-orang yang ingin bertahan hidup dalam menghadapi “kiamat” di saat sebuah asteroid memukul bumi ataupun gempa bumi ataupun mcm-mcm lagi

3.Rencananya bangunan bunker itu seluas 1858 meter persegi dan dapat menampung hingga 200 orang.Bunker tersebut dirancang dapat menahan panas dari luar 700 celcius, angin 700 kilometer perjam, gelombang banjir, dan gempa 10 skala Richter.Bunker ini juga didalamnya dilengkapi dengan makanan, bahan bakar, air, pakaian, perlengkapan medic dan sistem lain.

4.Vivos akan menganggarkan biayaan sekitar $10 juta AS untuk membangun bunker-bunker ini. Vivos akan menawarkan 4000 ruangan dengan biaya masuk adalah $50.000.

5.Jadi, ader yang berminat? lebih baik kita sentiasa beringat.. taiada apa yang dapat menghalang dari terjadinya kiamat. Banyakkan amal ibadat. Tingkatkan iman.

http://www.juhadi.co.cc/2010/04/banker-bawah-tanah-untuk-kiamat-2012.htmlShare

1 comments:

  1. Anonymous says:

    erm.. agk2 bleh kot kowtim ramai2bei kubikel nih..ehhe

Post a Comment

Tauke

My photo
alor star, kedah, Malaysia
Hisham Halim a.k.a pkk hisham, merupakan salah seorang final year military student, bujang men, part time triathlate @ ironman. Sentiasa Happy Go Lucky. Berpegang teguh kepada prinsip "kita buat dia".

Time

increase traffic

Apa Nak Kata

Share |

BuZz Me

Visitor

Senarai Blog

.