oleh: Hisham Halim


Mungkin ramai org yg tak fahamkenapa perlukan PENGGANTIAN BUKAN JAMBATAN YG BARU. Banyak aspek yang kita sendiri tidak tahu dan sdah tentu mempunyai agenda global yang tesendiri.


1) selama nie yg dipinta ialah penggantian Tambak Johor supaya laluan air laut dapat berjalan dgn sendirinya tanpa halangan. Air selat tebrau sudah terlalu lama "mati" dek kerana tambak johor yang telah dibina oleh imperial jepun.

2)PENGANTIAN bermaksud, robohkan tambak johor dan bina yg baru.ini penting dari aspek laluan air.

3)Bila dirobohkan tambak johor byk perkara yg dapat di lakukan sekali gus... cthnya perjanjian air etc....... tak mau komen byk.

4)Sebenarnya , jambatan bengkok adalah utk menunjukkan kepada org singapore/kerajaan singapore yg kita juga ada maruah, klu tak setuju bahagian singapore di tukarkan , kita hanya bina bahagia kita. jadi kita tak terlalu bergantung kepada singapore.Singapore selalu berlagak bagakan mereka adalah lebih baik dari malysia, ttp maaf ..... MALAYSIA ADALAH YG TERBAIK.

5. Negara Kota Singa ini adalah Negara kecil.. umpama negara Israel (YAHUDI).. Walaupun kecil dapat menguasai satu dunia.. Singapura akan bermati-matian mempertahankan tambak johor, mereka akan menabur wang pada yang korapsi.. mencadangkan jambatan lain yang lebih rendah agar tiada kapal-kapal besar yang dapat melalui selat.. yang bakal menguntungkan Malaysia dimasa hadapan.. untuk maju,kesenangan dan kehidupan yang lebih baik samaada manusia atau alam sekitar adalah lebih baik robohkan saja tambak Johor.. Jika mahu jadi insan yang suka dijajah, ikut telunjuk,korapsi,lemah segala-galanya... pertahankan saja Tambak Johor.. hasilnya "Majulah Singapura"..

6)Kepada saudar2 diluar sekalian yg tak faham kenapa Tambak johor perlu di robohkan dan di bina semula, harap2 belajarlah apa yg cuba Tun Mahathir katakan sejak dulu lagi. Jangan jadi MELAYU MUDAH LUPA... ATAU PUN ORG MALAYSIA MUDAH LUPA.
 


Share

0 comments:

Post a Comment

Tauke

My photo
alor star, kedah, Malaysia
Hisham Halim a.k.a pkk hisham, merupakan salah seorang final year military student, bujang men, part time triathlate @ ironman. Sentiasa Happy Go Lucky. Berpegang teguh kepada prinsip "kita buat dia".

Time

increase traffic

Apa Nak Kata

Blog Archive

Share |

BuZz Me

Visitor

Senarai Blog

.