oleh: Hisham Halim


1. Saya setuju sangat kalau mereka mengatakan WARGA SINGAPURA ADALAH ISRAEL ASIA!!!Sebab apa,kebanyakan warga Singapura sudah ramai berhijrah ke Malaysia terutamanya Johor Bahru..mereka hanya menggunakan pasport mereka untuk berulang alik ke Johore tanpa mengenakan apa2 sekatan ke atas mereka..apa tidaknya kalau semua dikawal oleh ahli-ahli politik yang lebih mementingkan keuntungan terhadap negara..


2. Apa untung nya warga Singapura membeli rumah disini...hanya pelaburan sahaja...apa untungnya warga Singapura membeli minyak di Malaysia..hanya menguntungkan satu pihak sahaja tetapi dari segi sejarah,adat resam tercemar dengan penghijrahan mereka disini...Mereka sangat angkuh dan biadap apabila memasuki sempadan negara..

3. Warga Melayu Singapura pula merasakan mereka itu Melayu Kelas Pertama di Johor dan sering memandang rendah terhadap orang melayu di Johor..kenapa kita mesti hendak berlembut dangan SINGAPURA????Kalau orang Malaysia bekerja di SIngapura,mereka dikenakan tindakan undang-undang jika melanggar kesalahan di Singapura,tetapi mengapa kita mesti hendak berat sebelah dengan orang Singapura dari segi undang-undang.

4.Kalau orang Malaysia hendak masuk kenegara mereka dan kemasukan warga Malaysia sepeti ada had untuk masuk ke SIngapura...kenapa orang Singapura hanya pejamkan mata sahaja apabila mereka beramai-ramai berhijrah ke Johoe..liahat sajalah satu hari nanti...tanah-tanah orang melayu semua akan dimonopoli oleh orang Singapura sahaja...

5. Kenapa setiap pembangunan yang dibangunkan mesti dikhusukan untuk warga Singapura sahaja..??Bebaskan negeri Johor dari ancaman jajahan senyap oleh Singapura...Robohkan sahaja tambak Johor sebab nama pun tambak johor...INGAT SEJARAH!!!!JANGAN BIARKAN MALAYSIA DIJAJAH LAGI DAN JANGAN GADAIKAN MARUAH NEGERI JOHOR TERHADAP SINGAPURA ISRAEL ASIA!!!!!


Share

0 comments:

Post a Comment

Tauke

My photo
alor star, kedah, Malaysia
Hisham Halim a.k.a pkk hisham, merupakan salah seorang final year military student, bujang men, part time triathlate @ ironman. Sentiasa Happy Go Lucky. Berpegang teguh kepada prinsip "kita buat dia".

Time

increase traffic

Apa Nak Kata

Blog Archive

Share |

BuZz Me

Visitor

Senarai Blog

.