1. Sekali tengok nampak tak serupa. Tapi, bila dilihat dari aspek skop dan konsep logo ini . Wujud beberapa persamaan yang tidak boleh dinafikan. Secara ringkas PAS 4 all telah dilancarkan pada11 September 2007 sempena tarikh serangan ke atas World Trade Center (WTC) New York yang bertujuan bertujuan mendekati golongan bukan Islam melalui gerakan dakwah dengan mengikis perasaan fobia terhadap Islam di kalangan mereka. Buktinya lihat sahaja tulisan mandarin, hindi , english dan melayu digunakan pada logo. Kempen ini dibawah kelolaan Lujnah Perpaduan Nasional PAS.


2. Berbeza dengan Israel for ALL. Tujuan nya adalah untuk aktiviti perlancongan dalam usaha menarik minat pelancong-pelancong melawat Israel (ader aper kat saner errr....). Negara-negara Islam termasuk Malaysia mengharamkan pembuatan Visa ke Israel. 


3. Apa yang mengejutkan adalah pengakuan daripada orang kanan PAS bahawa karekter kedua-dua logo ini ada persamaan. Ditambah lagi penyataan bahawa sewaktu proses idea, mereka tidak tahu akan kewujudan Israel 4 all. 


    "Hampir sama tapi tak sama. Kita tidak ciplak. Israel 4 All itu adalah usaha meningkatkan sektor pelancongan negara itu.

"Sementara Pas For All pula adalah untuk parti politik," katanya ketika ditemui pemberita di lobi  Parlimen hari ini.     Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar 22 April 2010


4. Politik!! Masing-masing akan mencari kelemahan perlaksanaan dan idea yang dibuat. Pembangkang pula menyifatkan idea One Malaysia sebagai ciplak kepada One ISRAEL..!! FUhh.. next post kita akan membincang kan apakah kaitan One Malaysia dengan APCO dan One ISRAEL....



Share

0 comments:

Post a Comment

Tauke

My photo
alor star, kedah, Malaysia
Hisham Halim a.k.a pkk hisham, merupakan salah seorang final year military student, bujang men, part time triathlate @ ironman. Sentiasa Happy Go Lucky. Berpegang teguh kepada prinsip "kita buat dia".

Time

increase traffic

Apa Nak Kata

Blog Archive

Share |

BuZz Me

Visitor

Senarai Blog

.