1. Persoalan kita selama ini mengenai ketelusan Polis dalam membuat siasatan terhadap kes tembak adik amirulrashid masih menjadi tanda tanya. Telus atau tidak? Ada pihak terutamanya NGO mengcadangkan supaya diwujudkan sahaja Suruhanjaya Siasatan Diraja. Tetapi, apa yang malangnya adalah isu ini telah dipolitikkan. Ini sepatutunya tidak berlaku. Politik diatas kesedihan orang lain.


2. Penantian kita berhubung kes ini sudah menunjukkan tanda-tanda positif. Seorang anggota Polis Jenaian telah dihadapkan ke Mahkamah Seksyen Shah alam mengikut Seksyen 304(a) Kanun Keseksaan menyebabkan kematian dengan niat hendak menyebabkan kematian dan melakukan kesalahan mematikan orang dengan salah tidak terjumlah kepada kesalahan membunuh.

3. Sepanjang perbicaraan, tertuduh mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan. Tertuduh dibenarkan ikat jamin RM10,000. Jika sabit kesalahan, Jenaian boleh dipenjara 30 tahun dan didenda. Nah!! sudah nampak perkembangan mengenai kes yang menggemparkan negara.

4. Ada pihak yang menyatakan...

......Cuba korang bayangkan.. POLIS tuh bapak korang... pergi keje awal pagi..kadang2 smpai lewat malam baru balik.... Alih2 disebabkan menjalankan tugas... dituduh membunuh...!! ...Apa perasaan korunk??

sepertibiasa.. kes masih salam siasatan..JANGAN BUAT SEBARANG SPEKULASI... ini bukan membantu mencari jalan penyelesaian.. tetapi sebaliknya...

fikir..fikirkanlah....

Share

0 comments:

Post a Comment

Tauke

My photo
alor star, kedah, Malaysia
Hisham Halim a.k.a pkk hisham, merupakan salah seorang final year military student, bujang men, part time triathlate @ ironman. Sentiasa Happy Go Lucky. Berpegang teguh kepada prinsip "kita buat dia".

Time

increase traffic

Apa Nak Kata

Blog Archive

Share |

BuZz Me

Visitor

Senarai Blog

.