oleh: Hisham Halim



1. Siapakah KJ.?? lebih dikenali Menantu Pak Lah... Khairy Jamaluddin Abu Bakar seorang ahli politik berjawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia DUN Rembau. Menantu kepada  mantan Perdana Menteri Malaysia Tun Tun Abdullah Ahmad Badawi setelah berkahwin dengan Nori Abdullah.

2. Sejak kejatuhan Pak Lah dalam tardisi empayar nepotisme yg diwujudkan oleh beliau. KJ seolah-olah hilang. Lagi mengejutkan tiada langsung suara KJ dalam PRK yang telah berlaku. Owh.. rahsia sudah terjawab ,sebulan menghilang dimana KJ pergi menjalani latihan wataniah. Apakah ini satu kaedah poltik? Pendekatan yang tidak pernah diambil oleh mana-mana ahli politik...

3.  Antara kontrovesi KJ dalam karier politiknya ialah ECM libra, sokongan mat rempit, maya karin, dikriminasi kaum, MYTEAM, dan macam-macam lagi. Latarbelakang akademik adalah graduan PPE (Politik, Philisophy dan Economy) dari Oxford Univesity UK.

4.  Selasa lalu , KJ telah menamatkan latihan sebagai askar Wataniah selepas menjalani latihan ketenteraan selama sebulan di sekitar Negeri Sembilan dan Johor. Bertujuan semata-mata untuk berkhidmat kepada negara dan bukan disebabkan dorongan politik.



5. Bercakap kepada pemberita selepas lulus sebagai askar Wataniah dalam majlis perbarisan Tamat Kursus Asas Perajurit Muda Siri 1/2010 Rejimen 508 Askar Wataniah, Khairy berkata beliau mempelajari banyak perkara semasa dalam latihan itu dan berharap dapat menarik golongan muda tanpa mengira fahaman politik untuk menyertai askar Wataniah.Turut hadir menyaksikan Khairy dan seramai 87 orang dalam skuadnya berbaris ialah mentuanya Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Tun Jeanne Abdullah.



6. Pernah ditawarkan mejar kehormat (tanpa apa-apa latihan) . KJ menolak kerana untuk menjalani latihan dengan sebenar. Namun, sejauh mana kualiti latihan yang dijalankan kita tidak tahu. Mungkin KJ menjadi VIP untuk setiap latihan? Mungkin tidak diherdik,dimaki, ditaji sama seperti pelatih lain..? Mungkin juga hanya menyertai Perbarisan Tamat Latihan.??.. Kita tidak tahu.. 

7. Pendekatan poltik yang digunakan KJ amat unik dan berbeza,, pssss...harap undi POS kot....ehhehe

http://pulakdah.blogspot.com/2010/05/rahsia-lama-kj-menghilang.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+EmpulakDah+(Em...Pulak+Dah!)


Share

0 comments:

Post a Comment

Tauke

My photo
alor star, kedah, Malaysia
Hisham Halim a.k.a pkk hisham, merupakan salah seorang final year military student, bujang men, part time triathlate @ ironman. Sentiasa Happy Go Lucky. Berpegang teguh kepada prinsip "kita buat dia".

Time

increase traffic

Apa Nak Kata

Blog Archive

Share |

BuZz Me

Visitor

Senarai Blog

.